Intouchables

Intouchables (2011). Dir. Olivier Nakache & Eric Toledano

intouchables-26

intouchables-19intouchables-13intouchables-17intouchables-3intouchables-2intouchables-40intouchables-32intouchables-16intouchables-38intouchables-22intouchables-9intouchables-15intouchables-39intouchables-10intouchables-24intouchables-25intouchables-18intouchables-8intouchables-23intouchables-36intouchables-4intouchables-6intouchables-31intouchables-33intouchables-1intouchables-12intouchables-37intouchables-34intouchables-21intouchables-20intouchables-28intouchables-29intouchables-27intouchables-30

Antoine (Grégoire Oestermann): “Fais attention: les gars des cités n’ont aucune pitié”

Philippe (François Cluzet): “C’est exactement ça, c’est ce que je veux: aucune pitié” 

Intouchables es una película impactante, profunda y divertida a la vez que habla de una forma fresca y poética sobre los marginados (los discapacitados y los inmigrantes). Está inspirada en una historia real: una amistad y confianza aparentemente imposible entre Philippe (un francés blanco millonario tetraplégico) y Driss (un francés pobre de origen senegalés).

Los personas reales que inspiraron Intouchables son Philippe Pozzo di Borgo y Abdel Sellou (francés de origen argelino). Como los directores ya habían trabajado con Omar Sy y no concebían la película sin él, modificaron la procedencia de Driss.

Intouchables obtuvo 8 nominaciones a los César (los César del 2012 a la mejor película y al mejor director se los llevó The Artist y Michel Hazanavicius), y ganó el premio César al mejor actor (Omar Sy, Meilleur actor). La película estuvo nominada al Golden Globe (Best Foreign Language Film). Sin grandes efectos especiales, explosiones, metralletas, culos ni tetas, Intouchables devino una de las películas francesas más taquilleras.

Lo mejor: Omar Sy, la amistad entre Philippe y Driss, la música (Ludovico Einaudi), Salimata Kamate (la tía de Driss), Nina Simone y las nubes, la escena de la ópera, la orquesta con instrumentos de la época (Capriccio Français) y el poético final.

Lo peor: la alusión a la gordura como algo feo en la mujer (Driss bromea sobre el peso de Eléonore). ¡Las mujeres y hombres gorditos también son guapos y sexies, estúpidos! La belleza, en todo caso, se halla siempre dentro y nunca fuera. Un fallo gigante en esta obra maestra que pretende romper con los estereotipos y prejuicios de la sociedad de hoy.

Intouchables / Trailer

Antonia Tejeda Barros, Madrid – Aix-en-Provence, 8 de julio de 2016

Antoine (Grégoire Oestermann): “Fais attention: les gars des cités n’ont aucune pitié”

Philippe (François Cluzet): “C’est exactement ça, c’est ce que je veux: aucune pitié” 

Intouchables is an amazing, breathtaking, deep and funny film that talks about the outsiders (the disabled and the immigrants) in a fresh and poetic way. The film is inspired on a true story: the apparently impossible friendship and trust between Philippe (a millionaire -tetraplegic-white French) and Driss (a poor Senegalese French).

The real people who inspired Intouchables are Philippe Pozzo di Borgo and Abdel Sellou (a French of Algerian origin). Since the directors had already worked with Omar Sy and didn’t conceive the movie without him, they changed Driss’ background.

Intouchables got 8 César nominations (the 2012 César for Best Picture and for Best director went to The Artist and Michel Hazanavicius), and won the César for Best Actor (Omar Sy, Meilleur actor). The film got a Golden Globe nomination (Best Foreign Language Film). Without big special effects, no explosions, guns, asses or tits, Intouchables became one of the most successful French movies worldwide.

The best: Omar Sy, the friendship between Philippe and Driss, the music (Ludovico Einaudi), Salimata Kamate (Driss’ aunt), Nina Simone and the clouds, the opera scene, the orchestra with period instruments (Capriccio Français), and the poetic end.

The worst: the explicit offensive derogatory connotations toward fat women (Driss jokes about Eléonore’s weight). Fat women and men are also beautiful and sexy, you idiots! Beauty, in any case, is always in the inside and never in the outside. A huge slip in this masterpiece that pretends to break from stereotypes and prejudices in today’s society.

Intouchables Trailer

cropped-antonia-dalit-2.jpg Antonia Tejeda Barros, Madrid – Aix-en-Provence, July 8, 2016

Advertisements